Mihai Eminescu, nr. 2 si nr. 32,
200131, Craiova, Jud. Dolj
0251 415 780
0351 405 420
Consultatia acordata la distanta
(TELEMEDICINA)
Telemedicina
Ce este telemedicina?
Telemedicina este o metodă de furnizare a serviciilor medicale clinice, la distanță, folosind un mijloc de comunicare audio sau video interactiv. Telemedicina este utilizată pentru a oferi aproape orice tip de serviciu medical care nu necesită ca medicul de specialitate sa intre în contact direct cu pacientul. Prin urmare telemedicina ajută pacientul să aibă acces la îngrijirea de care are nevoie depășind barierele de distanță, timp, carantină.
​
Servicii de telemedicina
În cadrul Policlinicii Elga putem aborda probleme medicale precum:
-
Urmărirea afecțiunilor și durerilor cronice;
-
Alergii;
-
Erupții cutanate;
-
Tuse și răceală;
-
Probleme sinusale;
-
Vărsături și diaree;
-
Infecții oculare;
-
Managementul pacientului cu diabet zaharat;
-
Interpretarea rezultatelor investigațiilor efectuate;
-
Urmărirea evoluției sub tratament a pacientului;
-
Întrebări generale în funcÈ›ie de specialitate adresate medicului;
-
Urmărirea tensiunii arteriale;
-
Urmărirea sănătății mintale (anxietate, depresie etc.);
-
Întrebări despre medicamente, dozaje È™i ajustări;
-
Renunțarea la fumat;
-
Tulburări de somn, oboseală;
-
Pierderi în greutate etc.
​
Telemedicina în contextul epidemiei COVID-19
Telemedicina sprijină distanÈ›area socială permiÈ›ând persoanelor sănătoase sau persoanelor cu afecÈ›iuni non-coronavirus să primească îngrijiri medicale fără să plece de acasă. Telemedicina se poate folosi È™i ca formă de triaj. Atunci când un pacient nu este sigur dacă o boală sau o problemă medicală necesită o vizită la medicul specialist, o consultaÈ›ie la distanță poate determina severitatea problemei medicale sau dacă sunt necesare îngrijiri medicale suplimentare.
​
Asigurarea acopera serviciile de telemedicina?
Policlinica Elga are contract cu furnizori de asigurări medicale de sănătate facultative care includ serviciile de telemedicină.
De asemenea, asiguraÈ›ii CNAS È™i CASAOPSNAJ beneficiază în mod gratuit de servicii medicale acordate la distanță fără a fi necesară prezentarea biletului de trimitere sau cardul de asigurat.
​
Cum se acorda o consultatie la distanta?
La fel ca o vizită la cabinetul medical de specialitate, medicul va examina istoricul medical apoi va discuta cu pacientul pentru a-l examina. Medicul va adresa întrebări È™i poate solicita rezultatele medicale anterioare sau efectuarea unor investigaÈ›ii suplimentare (ex. analize medicale de laborator). Medicul poate prescrie reÈ›eta medicală pacientului È™i o poate transmite direct farmaciei, prin corespondență electronică, apoi pacientul sau aparÈ›inătorul acestuia se poate prezenta la farmacie pentru ridicarea medicamentelor.
​
Cerinte tehnice pentru efectuarea unei consultații medicale la distanta:
-
Telefon mobil, tableta sau laptop care permite apeluri audio/video;
sau
-
Un program, o aplicație sau un site web pentru conectarea cu medicii specialiști ai Policlinicii Elga;
-
O conexiune bună la internet în cazul apelurilor video;
-
Căști (nu sunt obligatorii dar pot fi utile pentru confidențialitate sau pentru eliminarea zgomotelor).
​
Pregatirea pacientului pentru consultatia medicala acordata la distanta
Înainte de ora programată pentru consultaÈ›ie găsiÈ›i un spaÈ›iu privat, liniÈ™tit, cu iluminare bună (pentru apelurile video). ÈšineÈ›i la îndemână orice informaÈ›ie medicală care ar putea ajuta medicul specialist (buletine de analize medicale, buletine ecografice, radiologice, rezultate CT/RMN, ECG, EEG etc.).
​
Ce se întâmpla daca diagnosticul nu poate fi pus prin telemedicina?
Medicul specialist va stabili dacă sunt necesare consultaÈ›ii È™i investigaÈ›ii medicale suplimentare sau alte tipuri de tratamente medicale. Acestea pot include consultaÈ›ii la alte specialități medicale, apelarea la serviciul de urgență 112 sau deplasarea pacientului la spital pentru îngrijiri medicale.
​
Medicamentele pot fi prescrise prin telemedicina?
Da, în majoritatea cazurilor, medicamentele pot fi prescrise în urma consultaÈ›iei acordate la distanță. PrescripÈ›ia medicală poate fi trimisă pacientului prin intermediul poÈ™tei electronice sau direct la farmacie.
​
Beneficiile consultatiilor medicale acordate la distanta:
-
Accesibilitate: mulÈ›i pacienÈ›i întâmpină dificultăți fie din cauza dizabilităților, a distanÈ›ei fizice (zone rurale), lipsa mijloacelor de transport.
-
Costuri reduse: pacienții economisesc costurile de transport și timpul de călătorie.
-
Disponibilitate sporită a orelor de programare: consultaÈ›ia este disponibilă ori de câte ori pacientul are timp È™i medicul are un loc liber în programări.
-
Flexibilitate: pacientul È™i medicul specialist nu trebuie să comunice în timp real. Medicul poate revizui informaÈ›iile medicale privind starea de sănătate, poate trimite întrebări, instrucÈ›iuni sau alte materiale pacientului înainte de ora programată pentru consultaÈ›ie.
-
Reducerea riscului de infecție: Pacientul nu este expus persoanelor contagioase, medicul nu este expus pacientului potențial contagios.